September 18, 2012

Zodiex Community at Borneo Auto Fest

A Tribute to Zodiex Community at Borneo Auto Fest


Last entry about Borneo Auto Festival, I stated that I'm going to make an entry about the winners. But let me make a correction that I'm going to write an entry special to my beloved club, Zodiex Community at Borneo Auto Festival. Love, Peace and Unity~ But before that, whoever that didnt have the chance to read about Day One and Day Three, you should read by clicking either of these two links. 
What's Zodiex Community?


Zodiex Community merupakan sebuah komuniti yang terdiri daripada belia/ pemilik/ peminat2 skuter, motosikal dan kereta yang mula ditubuhkan pada 24 November 2006 di bandar Kuching oleh seramai 33 orang ahli dan kini telah mempunyai beberapa cawangan di seluruh daerah2 kecil mahupun daerah2 besar di seluruh Sarawak termasuklah di Serian, Sri Aman, Betong, Saratok, Sarikei, Bintangor, Sibu, Kapit, Tg. Manis, Mukah, Bintulu, Miri, Limbang dan Lawas yang kini sudah dianggotai seramai 300 org ahli berdaftar kesemuanya. Wujudnya komuniti seperti ini telah membuka minda para belia di Sarawak untuk menyertainya bagi bersama-sama melakukan aktiviti yang lebih bermanfaat dan berfeadah termasuklah melakukan kerja-kerja amal seperti bergotong-royong, membersih tanah perkuburan, surau dan masjid di samping mengadakan xtvt beriadah, berkonvoi serta melibatkan diri dalam beberapa pertandingan Autoshow yang d anjurkan sendiri mahupun secara kerjasama daripada beberapa pihak seperti agensi Kerajaan serta NGO dalam apa jua aktiviti yang melibatkan kemasyarakatan di seluruh Sarawak. Diharap, forum ini akan menjadi salah satu ruang di mana para belia dapat berkongsi segala ilmu pengetahuan, kepakaran dan kelebihan serta kekurangan masing2 dalam dunia pemotoran agar seiring/ mengikut peredaran semasa dengan harapan, majulah sukan untuk negara.

Where's Zodiex Community located?
We're located in the entire, Sarawak. From Kuching - Samarahan - Serian - Sarikei - Sibu - Bintulu - Tg. Manis - Mukah - Miri - Limbang - Lawas.

Which Zodiex's mobiles have joined the Borneo Auto Festival?
There're a lot of bikes that joined to compete in the Borneo Auto Festival, Batman, Booster Gold, Repsol and also Wolverine. 


Did Zodiex Community actually won something?
OFCOURSE, the answer would be definitely a YES.


But there're a lot of other members that supported their back thru thick and thin. That's Zodiex Community.


Dont forget to like Zodiex Community's Page at Facebook! : Zodiex Community
Photographer? : The Photoveat

0 comments:

Post a Comment

Leave a comment? :D